Friday, March 12, 2010

Negara2 yg pernah saya lawati

Assalamulaikum,

Tergerak hati saya untuk mencatatkan negara2 yg pernah saya lawati.

Semasa belajar di England pada tahun 1983-88, saya pernah 2 kali bercuti diEropah.

1984 (spring) - Belgium, Netherlands, Luxemborg
1985 (summer) - France, Italy, Switzerland, Austria, Germany, Denmark & Sweden.

Semasa kerja - Thailand, Singapore and Indonesia

Semasa umrah - Saudi Arabia

Semasa lawatan teknikal - USA dan Ireland

Semasa lawatan hydro - Brazil dan Norway

Kesimpulannya - sebanyak 19 negara pernah saya lawati (13 diEropah, 1 Amerika Utara, 1 Amerika Selatan, 1 Asia Barat, 3 Asia Tenggara)

Maha suci Allah, bumi ini amat luas, orang2 pelbagai rupa dan perangai. Saya rasa sangat bersyukur pd Allah kerna dapat berpeluang untuk melawati negara2 diatas. Tidak sia2 Allah mencipta bumi dan isinya supaya kita yakin akan kebesaran Allah...

1 comment:

ibnujusup said...

banyak betul negara yg uncle lawat...saye cume 2 je.. indonesia dan singapore.... kire luar negare juge le...huhu...

teringin nak pi russia... ramai kawan study kat situ...:-)