Sunday, August 19, 2012

Selamat tinggal Ramadan 1433

Coretan kali ini mengimbas kembali Ramadan yg baru ditinggalkan...

Alhamdulillah, ia memberikan kesan yg mendalam kepada saya. Solat sunat Tarawih, amalan sedekah & baca Quran begitu impak kpd saya.

Sunat tarawih yg dilaksanakan di Masjid Bulat seksen14 Petaling Jaya, dengan imam (sdr Lokman) yg membaca surah2 pilihan AlQuran dgn bacaan yg sungguh memberi kesan.

Begitu juga bacaan harian AlQuran secara tartil sangat memberi kesan kpd saya. Saya tidak lagi membaca dgn cara pantas untuk mengejar khatam pada tahun ini. Alhamdulillah, saya sampai keJuz 24 pada malam menjelang Syawal. Namun begitu, saya akan sambung bacaan Quran ini dalam bulan Syawal, insyaallah.

Kita harus memupuk jiwa supaya sentiasa ingat pada Allah. Dalam apa jua situasi baik mahupun buruk, kebergantungan pada Allah pada setiap detik harus dicapai.

Alhamdulillah institusi Ramadan kali ini akan saya amalkan dibulan2 lain...

Allahhu Akbar 9X walillah hilhamd

No comments: