Wednesday, April 13, 2011

Some good tips

To have complete faith is to be His servant.
To be a humble servant is to work faithfully.
As opposed to The Master, and shame on those in darkness who simply submit to fate and calamity.

Barangsiapa yang berkehendak dia dapat! Dan Dia sangat suka akan orang2 yang bersungguh2 pada mengerjakan sesuatu. (Give your best)

Tiada akan tercapai kejayaan besar dengan hanya bertindak tetapi hendaklah ada niat & perancangan. (Strong Intention)

Tidak hanya dengan merancang tetapi hendaklah ada impian yang jelas dan besar. tidak hanya impian bahkan keyakinan (Confidence)

Dan mereka merancang, Allah Merancang. sesungguhnya Allah sebaik2 perancang. (Planning)

Mereka fikir sesuatu itu baik bagi mereka, sebenarnya tiada baik.., (dan sebaliknya) yang mereka fikir itu tiada baik, sebenarnya baik bagi mereka. bahkan (bagi hamba2Nya yang benar) pada Allah itu sebaik2 penyerahan. (Tawakkal)

Bagi pemimpin besar itu ada yang mengorak sendiri ada yang terpaksa menghadapi cabaran besar bagi pengikutnya,dan pastinya Dia sudahpun menyediakan segala persiapan bagi mereka yang memahukan perubahan.. (Managing Change)

Sesungguhnya Allah Ta'ala Maha Pengasih Maha Adil kepada sekelian makhluqNya. Tiada sia2 satu pun yang Dia jadikan apa jua barang yang dilihat dan tiada dilihat. (Allah is Fair)

Disana sini ada juga yang hanya menunggu simpati orang dan ada pula menangguk diatas kesilapan orang. (Managing oppurtunist - beware)

No comments: